Kontakt & Policy

Hotellet

Kontakt & Policy

Adress

Hotell Bellevue (Aiff Hotell i Stadsparken AB)

org nummer: 556785-7205

Bangatan 2
544 33 Hjo, Sweden

Tlf: +46(0)503-120 00
mail. info@hotellbellevue.se

 

Ta dig till oss smidigt

Det är enkelt att ta sig till oss. Vi ligger i Hjo, ca en timma från Jönköping och 30 minuter från Skövde.

GPS kordinater: Lat: N 58° 18’ 14”, Long: E 14° 17’ 32”

Buss

Bussbolaget Västtrafik tar hand om trafiken i Västra Götalandsregionen. Dessa linjer går till Hjo med slutstation Hjo busstation, där det endast är några få meter till Bellevues entré.

Linje 402: Tidtabell linje 402 | Västtrafik (vasttrafik.se)

Linje 405: Tidtabell linje 405 | Västtrafik (vasttrafik.se)

Linje 435: Tidtabell linje 435 | Västtrafik (vasttrafik.se)

Till reseplaneraren: Västtrafik: kollektivtrafik i Västra Götaland | Västtrafik (vasttrafik.se)

Tåg

Du kan ta tåget till närmaste större stad, Skövde, för att sedan ta dig vidare till Hjo med buss. Här hittar du de olika bolagen, där du kan boka din resa.

MTRX >>

SJ – Statens Järnvägar >>

Tågab – Tågåkeriet i Bergslagen – >>

Västtrafiks tåg- och bussförbindelser >>

 

Direktkontakt

Privatperson: +46 (0)503-120 00 / info@hotellbellevue.se
Grupp & Konferens : +46 (0)503-120 13 / bokning@hotellbellevue.se
Restaurangen : +46 (0)503-65 34 22 / restaurang@hotellbellevue.se
Köket : +46 (0)503-120 03 / koket@hotellbellevue.se
Platschef : +46 (0)503-120 02 / petra@hotellbellevue.se

Terrass

Dataskyddspolicy (GDPR)

I och med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation), som trädde i kraft den 25 maj 2018, förtydligar vi vilka rättigheter du har samt informerar om hur och varför vi samlar in, lagrar och behandlar dina personuppgifter.

Har du frågor om Hotell Bellevues personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina rättigheter, kan du kontakta oss på petra@hotellbellevue.se.

Genom att boka rum/lokal/tjänster hos oss godkänner du vår dataskyddspolicy och att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med denna policy.

Varför behöver vi dina uppgifter?

För att kunna fullfölja avtalet med dig behöver vi registrera vissa uppgifter. Detta görs bland annat för att vi ska kunna:

· Kontakta dig vid fakturafrågor och relaterad bokning,

· Uppdatera dig om viktiga frågor rörande Hotell Bellevues verksamhet,

· Styrka din identitet och säkerställa rätt hantering av dina bokningar.

Vi samlar endast in de uppgifter vi har rätt att lagligen göra enligt avtalet som ingåtts eller för andra berättigade intressen. All insamlad data används för att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster.

De uppgifter som kan komma att sparas om dig är:

· Personinformation som namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt organisationsnummer,

· Betalningsinformation som exempelvis kortnummer och fakturainformation,

· Historisk information såsom bokningshistorik samt varor och tjänster du köpt och detaljer kring dessa.

Vid bokning samtycker du till att vi sparar ovanstående uppgifter. Du kan när som helst kontakta oss för att få tillgång till eller ändra de uppgifter vi har registrerat om dig.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Vi rensar våra register från inaktiva gäster och företag minst var 36:e månad, om vi inte längre behöver dessa för att fullfölja avtalet med dig eller andra enligt lagstadgade åtaganden.

· För privatpersoner förstörs all information i pappersformat senast 24 timmar efter avresa.

· E-postadresser till dem som begärt att gå med i vårt nyhetsbrev och ta emot erbjudanden från oss lagras tills dess att personen begär att bli raderad.

Vem delar vi dina uppgifter med?

Vi är mycket noga med att inte sprida våra register till obehöriga. Vid de tillfällen vi behöver dela dina uppgifter med en leverantör, hostingföretag eller myndighet, säkerställer vi i den mån det är möjligt att dessa överförs och hanteras enligt GDPR:s regelverk. Dina personuppgifter kommer inte att utsättas för automatiserat beslutsfattande eller profilering.

För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras korrekt vid delning med externa leverantörer, har vi ingått personuppgiftsbiträdesavtal där så krävs enligt GDPR.

Bild-på-liggare-i-rummet
Rättigheter enligt GDPR

Rätt till rättelse: Om vi har felaktiga uppgifter om dig har du rätt att få dem korrigerade. Dina uppgifter kan du enkelt ändra via telefon (0503-120 00) eller via mail (info@hotellbellevue.se).

Rätt till radering: Inaktiva gäster och företag raderas normalt ur våra register efter 36 månader. Du kan begära att bli raderad tidigare än så. Om vi bedömer att vi inte längre behöver dina uppgifter för att fullfölja det tidigare avtalet med dig eller för att fullfölja andra lagstadgade åtaganden, kommer du raderas från vårt gästregister.

Rätt till registerutdrag: Du har rätt att begära ett utdrag av de uppgifter vi har sparade om dig. Vid begäran om registerutdrag förser vi dig med en kopia av de personuppgifter som är under behandling.

Säkerhet för dina uppgifter

Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förändring, spridning eller förstörelse. Detta kan innefatta användning av kryptering, säker lagring och autentisering.

Internationell överföring av data

Om dina personuppgifter kan komma att överföras till ett land utanför EU/EES (t.ex. via tredjepartsleverantörer eller molntjänster), säkerställer vi att dessa överföringar sker i enlighet med GDPR:s krav. Detta kan inkludera användning av standardavtalsklausuler eller andra mekanismer som säkerställer adekvat skydd för dina uppgifter.

Ändringar av denna policy

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna dataskyddspolicy vid behov. Om vi gör några ändringar kommer vi att informera våra kunder om detta via e-post eller på vår webbplats.

 

Sammanfattning av tillägg:

1. Samtycke och rättigheter: Tydligare förklaring om samtycke och rättigheten att dra tillbaka det, samt rätt att få sina uppgifter rättade eller raderade.

2. Tredjepartsöverföring: Förtydligande av hur tredjepartsleverantörer hanterar personuppgifter och att personuppgiftsbiträdesavtal finns där det krävs.

3. Säkerhetsåtgärder: Beskrivning av tekniska och organisatoriska åtgärder som vidtas för att skydda uppgifterna.

4. Internationell dataöverföring: Klargörande av hur dataöverföring utanför EU/EES sker enligt GDPR.

5. Uppdatering av policy: Möjligheten för användare att bli informerade om ändringar av policyn.